Tein tänään kuusi ystävänpäivä korttia, ja menin sen jälkeen ulos tupakalle.
Kuten varmaan jo tiedättekin, minä tupakoin.

Ilma oli todella ihana.
Oli pimeää, mutta taivas oli aivan hohtavan sininen. Ja tähtiäkin oli. Ilmakin tuoksui älyttömän hyvälle.
Tunnelman pilasi kuitenkin kädessäni sauhuava tupakka.
Aloin ajatella asioita.

Ajatelkaa ensinnäkin, kuinka paljon sademetsää ja muuta kaadetaan että saadaan peltoja tupakka kasveille? Ja kuinka paljon sielläkin on alipalkattua väkeä, koska muistaakseni tupakan lehdet pitää kerätä käsin.

Sitten ihmiset maksavat paljon onnettomista pötkylöistä jotka tekevät kipeäksi ja palavat savuna ilmaan.

Monet aloittavat tupakoinnin väärään kaveripiiriin eksyttyään.
Minä en aloittanut sitä periaatteessa niin.
Maistoin tupakkaa ensimmäisenä pikkuveljeltäni.

Kuusihenkisessä perheessämme yksi ainut ihminen ei polta.
Minä poltan, pikkuveljeni polttaa.
Vanhempani polttavat.
Keskimmäinen isoveljeni polttaa.
Mutta vanhin ei.

Hän oli maistanut ja sanonut "Hyi saatana, enää en koske." Eikä hän sen jälkeen ole polttanut.

Moni polttaa osoittaakseen että on "kovis."
Minusta siinä ei ole mitään hienoa.

Olen polttanut seitsemän kuukautta.
Ja minulla menee 3-15 tupakkaa päivässä.
Olen siis polttanut reilusti yli 2000 tupakkaa.

Ja jos en saa tupakkaa muutamaan tuntiin, minulle iskee valtavan paha olo.
Toisilla kädet tärisevät ja heitä hikoiluttaa.
Minulle tulee päänsärkyä, ja vitutusta, niinkun kaikille.

Mutta silloin kun vituttaa, saan tupakasta myös hieman lohtua.
Mutta jos sitä ei ole, se vaan lisää vitutusta.

Eli tahdoin vaan sanoa teille että älkää ihmeessä ruvetko tupakoimaan, se on typerää.

(Ja typerä oli tämä tekstikin.)